Een impressie van de sponsormatinee

Vorige week zondag organiseerde Eendracht Aalst in de Europatribune een informatieve matinee voor de sponsors met voormalig VRT-journalist Louis De Pelsmaeker als moderator. Er werd een update gegeven over de actuele
situatie waarin onze club zich momenteel bevindt. Het webteam was er ook bij en brengt verslag uit van een geslaagd event.

Boardings

Eerst werd de nieuwe commercieel
verantwoordelijke, Carolien Pieters, in de bloemetjes gezet. Zij is er op korte termijn in geslaagd om een nieuw elan te creëren tussen de club en haar sponsors. Ze zorgde ook voor een facelift van het stadion: iedereen zal de
vernieuwde boardings wel reeds opgemerkt hebben. Ook aan de buitenzijde van het stadion hangen de eerste reclamezeilen. De visibiliteit en de band met de sponsors zijn de stokpaardjes van Carolien.

Ambitie

Daarna was het de beurt aan Sven Van Den Bogaert. Hij wees erop dat de bekerwedstrijd tegen Racing Genk voor een nieuwe boost gezorgd heeft. Onze club had dit thuisvoordeel kunnen
verkopen, maar de beleving van een thuiswedstrijd tegen een topclub primeerde en bovendien hebben we er finaal nog meer aan over gehouden. Van Den Bogaert benadrukte dat het potentieel in onze regio enorm is en dat de
ambitie van de club erin bestaat om binnen een vijftal jaar door te stoten naar de Profliga.

Training voor ouders

Sportief verantwoordelijke Patrick Vanderpoorten maakte een balans
op van de eerste maanden. Financieel en sportief wil hij dat de club zich spiegelt aan Beerschot-Wilrijk, met de nadruk op een vaste lijn in het sportieve beleid. Eendracht Aalst kan zich gezien de beperkte financiële
middelen geen foute transfers veroorloven. Een ander opvallend punt in zijn betoog was het feit dat de club trainingssessies voor ouders van jeugdspelers organiseert, waarin hen aangeleerd wordt hoe ze zich aan de zijlijn
dienen te gedragen zodat de normen en waarden van de club op een positieve manier in de kijker gezet worden.

Operatie opkuis

CEO Dirk Adriaenssens gaf de aanwezigen
een overzicht van de “operatie opkuis”. De club staat daarin verder dan gehoopt. Van alle achterstallen blijft er nog steeds een erfenis over van ongeveer 15% die met afbetalingsplannen minutieus gerespecteerd worden
zodat nagenoeg alle schuldeisers tevreden blijven. De merknaam “Eendracht Aalst” heeft in het verleden heel wat deuken opgelopen, maar stilaan begint het tij te keren. De club heeft ook nog een
opleidingsvergoeding tegoed van FC Porto voor Laurent Depoitre. De Portugese miljoenenclub laat voorlopig echter na om dit bedrag over te maken. Adriaenssens kon tenslotte iedereen geruststellen dat de
afwikkeling van het faillissement van Derowood, het bedrijf van voormalig voorzitter Frank De Roose, geen enkele repercussie zal hebben op Eendracht Aalst. Het doet een op sensatie gericht krantenartikel van
enkele maanden geleden, dat nieuwe investeerders deed twijfelen, teniet. 

Infrastructuur

Voorzitter Patrick Le Juste begon zijn babbel met een
kwinkslag. Hij beklaagt zich dat hij Eendracht Aalst overgenomen heeft, want sinds zijn komst is hij 10kg bijgekomen. Maar dat is dan ook de enige reden. De wedstrijddiners in het clubrestaurant vallen dan ook erg in de
smaak. De structuur van de club gaat aangepast worden aan het moderne voetbal: een CVBA voor het eerste elftal en een VZW voor de jeugd. Voor de infrastructuur worden nog steeds verschillende pistes onderzocht. Hij begrijpt de
supporters die het beu zijn dat de noodtribune zo ver van het veld afstaat, maar betreurt dat zij het initiatief namen om dit rechtstreeks met de stad aan te kaarten. In samenspraak met de club zou dit krachtiger
aangebracht kunnen worden bij burgemeester D’Haese. In tegenstelling tot eerdere berichten ziet de voorzitter nog een toekomst voor de Europatribune. Deze zou mits een investering volledig gerenoveerd kunnen worden. En we moeten
zelf toegeven, het uitzicht bovenin de Europatribune spreekt nog steeds tot de verbeelding.

Maturiteit

Als laatste passeerde de nieuwbakken trainer, Tom De Cock, de revue. Volgens
het bestuur sluit hij beter aan bij de jonge groep dan Dirk Geeraerd, die nogmaals bedankt werd voor het geleverde werk. De Cock toont zich klaar voor een nieuwe uitdaging met een gedreven maar jonge en onervaren
spelerskern. Hij wil de ploeg maturiteit bijbrengen want hij stelde vast dat de ploeg iets te braaf en te weinig realistisch speelt. Volgens hem liggen de clubs in de Tweede Amataurliga A heel dicht bij elkaar en is er weinig
nodig om de kloof met de top te dichten. Daarvoor zal echter keihard moeten gewerkt worden.

Motivatie

De woorden van special guest en motivator Olivier Lamberg maakten indruk. Hij is
de verpersoonlijking van hoe je door hard werken iets kan bereiken bij Eendracht Aalst. Bij zijn eerste wedstrijden in het Pierre Cornelisstadion fronsten de supporters nog de wenkbrauwen. Maar enkele jaren later was ‘Oli’ een
certitude en dé held van de Europese campagne. Enkel door hard werk en geloof in eigen kunnen er resultaten behaald worden. Zijn motto luidt dan ook: eerst geven, dan krijgen!

Moderator De
Pelsmaeker sloot het sponsorevent af met de wens dat Eendracht Aalst in 2019 een onvergetelijk eeuwfeest zou kunnen beleven. Wij wensen het met hem en vele anderen. Iendracht veroit!

fdh

Foto’s: Kenneth Demaret, Yves Janssens
Beelden: EA-TV, Aalst.tv

728 × 90 Leaderboard
728 × 90 Leaderboard 1
728 × 90 Leaderboard 2
728 × 90 Leaderboard 3
728 × 90 Leaderboard 4
728 × 90 Leaderboard 5

ONZE PARTNERS

  • Plastiek Hofstade
  • Cleemput Isol
  • X3
  • Thoen
  • Arijs Begrafenissen
  • Joma
Toegevoegd aan winkelmandje